Jdi na obsah Jdi na menu
 


I v naší době jsou stále mezi námi pamětníci Květoslava Minaříka. Díky velmi šťastným okolnostem tak s laskavým svolením pana ing. P.P. uveřejňujeme jím pořízené zápisy ze schůzek s Mistrem, které si coby Jeho přímé direktivy systematicky zapsal v rozmezí let 1971-1974.

Tyto s naprostou upřímností k sobě pořízené poznámky jsou jedinečným dobovým dokumentem s poukazem k praxi Přímé stezky. Mohou tak dát čtenářům ucelenou představu o vedení žáka guruem a inspirovat k řešení vlastních problémů mystického úsilí a duchovního růstu, které jsou, jak vysvítá, prvořadě problémy psychologickými a mravními.

Tímto autorovi ještě jednou děkujeme.

 

 

Zápisy ze schůzek v letech 1971–1974

(Autor: P. P.)

 

Obsah

 

Úvod.. 2

10. 1971 (10 dní) – Březová.. 2

13. 10. 1971 (středa) – Březová.. 3

14. 10. 1971 (čtvrtek) – Březová.. 3

16. 10. 1971 (sobota) – Březová.. 4

17. 10. 1971 (neděle) – Březová.. 4

18. 10. 1971 (pondělí) – Březová.. 5

20. 6. 1972. 5

2. 12. 1972. 5

6. 12. 1972. 5

8. 12. 1972. 5

31. 12. 1972 – Nemojov.. 6

4. 1. 1973. 6

6. 1. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 6

7. 1. 1973. 6

1. 2. 1973 – Březová.. 7

4. 2. 1973 – Nemojov.. 7

8. 4. 1973 – Nemojov.. 7

18. 4. 1973 – Březová.. 8

23. 6. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 8

6. 8. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 8

24. 9. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 8

28. 9. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 8

6. 11. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 9

7. 11. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 9

8. 11. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 9

13. 1. 1974 – Nemojov.. 10

19. 2. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 10

20. 2. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 10

22. 2. 1974 (pátek) – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 10

23. 2. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 11

28. 4. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových) 11

Údaje o úmrtí pana KM a paní KL.. 11

 

 

Úvod

 

Dokument obsahuje zápisky ze setkávání naší společnosti v letech 1971 až 1974. Zpočátku se setkání konala s panem Květoslavem Minaříkem, někdy i za přítomnosti pana JUDr. Miloslava Kováře a dalších vyspělých mystiků, později pak s panem Josefem Studeným. Místa setkání byla buď Březová, nebo byt manželů Fišarových v Hradci Králové, nebo Nemojov u Dvora Králové nad Labem.

Zápisky zaznamenal Ing. P.P. a jejich téma se týká především jeho osoby. Při čtení dokumentu je třeba si uvědomit, že v něm Ing. P. P. vyjadřuje své subjektivní postřehy a názory. V dokumentu je dodržena etická norma jak spisovného jazyka, tak běžného lidového jazyka.

V dokumentu jsou použita následující jména osob, jejich zkratky a přezdívky:

 

manželé Fišarovi                –     manželé Božena (*1923) a Karel (*1912, †1998) Fišarovi,

pan OJ                               –     p. Otto Jeřábek (*1910, †1998) – manžel pí E. Jeřábkové,

paní EJ                               –     pí Eva Jeřábková (*1923) – manželka p. O. Jeřábka,

paní LK                             –     pí Libuše Křepelová-Váňová (*1924, †2002) – klavírní virtuoska, manželka p. M. Váni,

Kuba                                  –     domácí přezdívka p. Ing. P. P., pocházející z původního záměru rodičů dát mu jméno Jakub,

pan SK                               –     p. Stanislav Kulovaný (*1910, †1998),

pan Dipl. Ing. RM             –     p. Dipl. Ing. Roman Mandys (*1929),

pan KM                             –     p. Květoslav Minařík (*1908, †1974),

paní KL                             –     pí Krista Ledrová (*1897, †1975) – matka pí Z. Šubrtové,

pan Ing. PP                        –     p. Ing. P. P. (*1947) – čerstvý absolvent VŠ,

pan ES                               –     p. Eugen Spiro (*1910, †1996),

pan JS                                –     p. Josef Studený (*1919, †2011),

paní PhDr. ZŠ                    –     pí PhDr. Zora Šubrtová, CSc. (*1929) – dcera pí K. |Ledrové,

pan Dr. FV                        –     p. Dr. František Váhala (*1911, †1974) – vedoucí Čsl. egyptologického ústavu UK,

pan Ing. MV                      –     p. Ing. Milan Váňa (*1926, †2010) – egyptolog, manžel pí L. Křepelové-Váňové.

 

 

10. 1971 (10 dní) – Březová

 

  • Mobilizovat se.
  • Při dívání se na nějakou věc se ji snažit vidět celou.
  • Nebrat to zde (v Březové) jako dobrodružství.
  • Udělat si plán.
  • Nebýt ustrašený, nýbrž přirozený jako druzí.
  • Nepěstovat smutek.
  • Meditativní (mediální) typ se musí nutit vnímat sebe i vnějšek najednou. (Všeho si všímat.)
  • Cvičit z povinnosti.
  • To, co si řeknu, splnit.
  • Vzbudit zájem o cvičení.
  • Být klidný.
  • Vnímat co nejvíce věcí.
  • Mobilizovat se jako před zkouškou, návštěvou lékaře nebo nadřízeného.

 

 

13. 10. 1971 (středa) – Březová

 

  • Při mobilizaci mít uvolněné tělo.
  • V posteli myslet intenzivně na tělo.
  • Nedělat svatého (pohrdavý názor na některé věci denního života), nýbrž být svatý.
  • V zaměstnání být až nesnesitelně sebevědomý.
    Sebevědomí založeno na vědění => Nutnost neustále se vzdělávat (postgraduální studium).
  • Proti špatné povaze lidí se bránit. Kdo „kouše“, toho také „pokousat“, a to ihned a nikoliv nechat v sobě později vyvstávat odpor. <= větší pohotovost <= mobilizace.
  • Nebýt nad nic povznesen, naopak všeho si všímat (bděle intenzivně, nikoliv tupě a formálně.

Př.:    •   krajina z vlaku,

•   všechny detaily kolem sebe,

•   zatáčky vlaku,

•   změna délky kolejnic… atd. atd.

  • Nutno najít obecnou metodu, jak se mobilizovat, jak překonat strach ve všech situacích.
  • Debatovat s mladými lidmi, avšak nenechat se uchvátit světem.
  • Když mi někdo ublíží a já to necítím nebo mu odpustím, nepřijde na něho trest (nevytvářím karmu).
  • Důležité je, jak se cítím a nestarat se o to, jak o mně smýšlejí druzí.

 

 

14. 10. 1971 (čtvrtek) – Březová

 

  • Nehodnotit se, pouze se kontrolovat.
  • Nejprve spravit vnějšek a orientace uvnitř se dostaví až později.
  • Dělat tak, abych se nemusel stydět a něco tajit.
  • Lidé jsou do jisté míry zrcadlem člověka. Např. když z 50 lidí jich 40 řekne, že něco dělám špatně a 10 dobře, znamená, že to dělám špatně.
  • Činnost

•   tělesná   – u mladého,

•   bdění     – u starého.

  • Buď vím, nebo nevím, a potom nestačí víra.
  • Když si odepřu splnění nějakého sklonu, vznikne boj.
  • Přísně se držet předpisů. Když to „ujede“, což se vždy stane každému, nemyslet na to a opět předpisy dodržovat. Předpisy jsou 5 přikázání (jama).
  • Karmou se nezabývat.
  • Mít na mysli osvobodit se.
  • Čím více lidé odporují, tím jsou zbabělejší.
  • Nutno vyhledávat společnost se stejnými zájmy.
  • Vhodnější než sport je práce, a to zvláště venku, na zahradě apod. (zvláště těžká práce).

 

 

16. 10. 1971 (sobota) – Březová

 

  • Vyhledávat těžší, namáhavou, krkolomnou práci, při které nelze meditovat (musí se při ní myslet). Při pracích v kuchyni lze meditovat, např. při nesení tácu zakopnout (nemusí se při ní myslet).

Ze schůzky Pražáků u pana KM (přítomné dámy a pánové: KM, KL, ES, PhDr. ZŠ, Dipl. Ing. RM; SK, OJ, EJ, Dr. FV, Ing. MV, LK, Ing. PP – vysvětlivky ke zkratkám jmen viz v úvodu):

  • Rady bývají dávány pro krátké údobí.
  • Cesta = cesta mezi 2 ploty, na které se střídavě naráží.
  • Cestu lze urychlit úsilím. Má‑li někdo dostat např. 500 facek, musí je dostat, a to v době přiměřené jeho úsilí (odpověď na dotaz pana Dr. FV).
  • Soustředění

•   intenzivní   – zabíjí,

•   extenzivní  – rozplývá se.

Nutná kombinace obou.

  • Kdo dosáhne při smrti, stačí mu 4 vnory. Kdo však dosáhne zaživa, musí se šplhat až do 8. (tuším).

 

 

17. 10. 1971 (neděle) – Březová

 

  • Když je mladý člověk nečinný, podléhá požitkářství.
  • Zeptat se ve výzkumáku (elektrokeramika, zpožďovací linky) a popř. nastoupit do Tesly na praxi, nikoli do Elektrárny Opatovice (jak jsem již měl sjednáno), kde bych po zapracování dělal vedoucího cikánům (rada pana Dipl. Ing. RM.). (Pozn.: Nakonec jsem tedy nastoupil do Tesly HK.)
  • Hodnoty mohu vytvářet, avšak být uvolněný od nich.
  • Co jednou člověk začne, má dodělat (ve světském i v jiném).
  • Na to, co jsem udělal (pracovně), hned zapomenout.

 

 

18. 10. 1971 (pondělí) – Březová

 

  • Činnost není světskost, avšak nečinnost ano.

 

 

20. 6. 1972

 

  • Udělat si denní režim (např. procházka plánovaná každý den) => člověk při kázni pozná, co jej může vyrušovat.
  • Soustřeďovat se na 2–3 body => Rozvíjení intelektu. Soustředěním na 1 věc se intelekt zužuje.
  • Zůstat v činnosti i při únavě. Organismus to vydrží.
  • Myšlenky jsou „neposedné“.

=>     1.  Potlačovat nevhodné myšlenky,

2.  upnout mysl na tělo.

 

 

2. 12. 1972

 

  • Nepřipustit vznik naděje, že by se ze stávajícího stavu mohlo uniknout prostřednictvím jakékoli věci na světě. => Nutnost důsledného dodržování předpisů. Ani maličkost se nesmí opomenout, neboť by se člověk opět dostal na cestu kompromisů, což při upřímnosti k sobě by časem vedlo k únavě.
  • Vštěpovat si pravidla tak, až se k nim bytost samočinně hlásí. Vytvoří se z nich svědomí, které se přihlásí ihned při jejich překročení.
  • Dokud člověk nedodržuje předpisy, dělá střídavě zlo a dobro, což se ruší. To znamená, že takto kupředu nepostoupí. Teprve dodržováním předpisů v člověku vznikne jednoznačná tendence.

 

 

6. 12. 1972

 

  • Cvičit pro konkrétní výsledky v běžném životě (energie, sebevědomí, jevit se schopným).
  • Najít spojitost všech projevů bytosti (zlost, trápení) v pohlavním pudu.

 

 

8. 12. 1972

 

  • Nejlepší askeze je zastavení duševní činnosti, tj. zastavení reflexivního myšlení. Chtíče vznikají z nezastaveného reflexivního myšlení.

Postup:

  1. Nerozčilovat se, odepřít si chtíč => špatná nálada.
  2. Zlepšení nálady vůlí.
  3. Udržení dosažené nálady.

Otázka: A co dělat teď?

  1. Uvědomovat si tělo.

Poznámka: umínit si, dělat to tak!

  • Krasotinky jsou hloupé a ostatní jsou škaredé.
  • Není správné se trýznit, nýbrž odstraňovat ze sebe touhy po vyžívání se a rozkoších.
  • Při jídle se člověk nesmí vyžívat.

 

 

31. 12. 1972 – Nemojov

 

  • Vzpomínkou na radost z vnějších příčin vyvoláváme bezpříčinnou radost. Dostaví‑li se, uvědomujeme si nohy, takže se radost předává tělu a tím mizí z mysli. Celý proces opakujeme tak dlouho, až jednou radost mizí méně nebo vůbec. To je dosažení 1. buddhistického vnoru, neboť přitom myslíme a uvažujeme.
  • Zdokonalováním radosti se zastaví uvažování a myšlení a dostaví se 2. vnor.
  • Nastane‑li případ, že když se soustředíme do nohou, pociťujeme radost, případně ztracenou vnějším životem, dosahujeme 3. vnor, kdy tělo již samo radost produkuje.

 

 

4. 1. 1973

 

  • Je třeba, aby se náplní mysli stala jen mystika. Nikoliv, že jde člověk např. na východ, od severu cítí vůni kouře a obrátí se tam atd.

 

 

6. 1. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Nelyžovat kvůli kolenu. Cvičit pozici možno.
  • Činností člověk vydělá i peníze, avšak když ji člověk rozvine, musí ji pak ovládat.
  • Cítit se jako poslední člověk, nechtít ve všem rozhodovat. Nechtít měnit okolí ke svému obrazu.
  • Na své vady se dívat jako na překážky, se kterými je třeba něco dělat.
  • Askeze nespočívá ve hladovění a týrání sebe, nýbrž v těchto bodech:
  1. Zrušení zbytečného, automatického přemýšlení.
  2. Zrušení smyslových radostí.
  3. Vzdání se světské zvědavosti.
  • Je třeba sednout si do pozice a nechtít, aby se něco dělo a pak se teprve začne dít.

 

 

7. 1. 1973

 

  • Pěstovat harmonii doma. To považovat jako svoji zkoušku. Otevřít se nejprve doma, kde člověka znají, a kde si to lze dovolit.
  • O dívkách si říkat (moje pozn.: v pokoře): „To pro mne není.“ (Hezké jsou hloupé a ošklivou nechci.) Na druhé straně však ženu považovat také za člověka. Pan KM říkal každé „teto“, což se nejvíce dotýkalo těch na vdávání.
  • Vyvstávající i běžné problémy si psát a pak se na ně zeptat.
  • Dostat se z nehybnosti, uzavřenosti.
  • Neříkat si: „Ten jedná špatně.“ Vidět jen, jak kdo jedná.
  • Chápat věci na široké bázi – extenzivní soustředění.
  • Pěstovat pouze radost nestačí, nýbrž i porozumění pro druhé. Jinak by člověk mohl při dobré náladě dělat i zlo.
  • Pěstovat harmonii, i když úsudek si ponechám.
  • Když se druhým člověk otevře, pozná, co jej také rozčiluje.
  • Otočit verš z Máchova Máje takto: „Na tváři lehký žal, hluboký v srdci smích.“
  • Je potřeba dodržovat 1 příkaz. Přitom se vyrojí i další nedostatky a problematika se rozšíří.

 

 

1. 2. 1973 – Březová

 

  • V zaměstnání:
  1. Vše obracet v legraci.
  2. Nechtít prosazovat svoje (mimo povinností vyplývajících z pravomoci).
  3. Nechat druhým jejich názor.
  • Rozčilování není nejtěžší problém a je překonatelné, neboť je zjevné. Horší jsou překážky „tiché“.
  • Každý má právo na svůj názor, chování a způsob života. I já svým způsobem života mohu někoho dráždit. Proto se tedy nerozčilovat.
  • Naučit se mezi lidmi plout.
  • Myšlení
  1. vibrační                    = uvědomělý proces myšlenek,
  2. volní (bez vibrací)    = uvědomování si např. nohou.
  • Nohy si uvědomovat tak (začít od chodidel), jako když si uvědomujeme místo, které nás bolí.

 

 

4. 2. 1973 – Nemojov

 

  • Přání dobra všem bytostem (mantram, džapam). Při soustřeďování na nohy se vytvoří vakuum a zůstane jen toto metta. Musí se stát vlastností člověka.

 

 

8. 4. 1973 – Nemojov

 

  • Chování lidí je závislé na vnitřním stavu člověka.
  • Špatný stav napadnout stálým odříkáváním formule přání dobra všem bytostem tak dlouho, až se stav zlepší.
  • Dobrý stav povyšovat obětováním bohu = činnost a nikoliv vyžívání.

 

 

18. 4. 1973 – Březová

 

  • Den rozdělit na zaměstnání, cvičení a spánek. Rozdělit si jej na minuty.

 

 

23. 6. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Mystický úkol:

Po práci nemyslet na zaměstnání. Uhnout mysl. Ještě než se člověk doma nají a začne např. odpočívat, přestat myslet na zaměstnání.

  • V zaměstnání myslet také na sebe jako druzí. Nebýt idealistou a nedělat (zadarmo) přesčas.

 

 

6. 8. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Slíbit sobě dodržování předpisů. To člověk nemůže zradit. (Při slibu druhému zradit může.)
  • Obracet se k holkám a pokušením zády jako Marpa k Milarepovi. Obracet se v těchto chvílích k Bohu.

 

 

24. 9. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Nezůstávat mezi zdmi. Jít nebo jet na kole do lesů, do Polabin, zajímat se o vše kolem.
  • Jiní vysokoškoláci jsou mentálně výbojní. Mají velkou šířku zájmů. Já jsem do sebe uzavřený, zabývající se svými city. To je handicap.
  • Přes absolutní sebeovládání se musí stejně jednou jít, a proto je nutno ovládat se (pohlavnost) až do krajnosti. Ne jíst, když se mi chce. Nejíst kořeněná jídla, ta rozněcují. (Trochu rozněcují i rajčata.)
  • Když roste pokušení, nutno, aby rostla odporová síla (askeze), a to tak dlouho, až je boj nesnesitelný a podlehnutí pokušení se posouvá ze dne na den. Pak člověk dospěje k bodu obratu (zvratu), kdy již snadněji odolává pokušení. Pak se dívky na člověka „lepí“. A pak si člověk může osud volit sám.

 

 

28. 9. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Jevit se jako ušlechtilý a nebýt zarputilý, jak bývám.
  • Nepoužívat násilí vůči okolí, nýbrž korigovat svoje jednání tak, aby člověk neubližoval a nedotýkal se druhých. Nesmím myslet jen na sebe, nýbrž i na okolí.
  • Ze života si udělat vojnu.
  • Sestavit si pracovní plán.
  • Ve styku s druhými se stavět na jejich stanovisko.
  • Když jde člověk na procházku, tak uvolněně, ne v takovém napětí.
  • Chápat věci v šířce. Nesmí se zužovat vědomí na jednu věc.

 

 

6. 11. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • V zaměstnání vše vnímat, snažit se naučit všechno umět. Vynucovat zájem ze sebe.
  • Sednout si do pozice a vnímat věci kolem sebe. Almaru, kterou člověk vidí, nezná, i když si myslí, že ano.
  • Do tělocviku chodit je dobré, avšak na angličtinu již nikoliv.
  • Udělat si plán.
  • Jít urgovat garsonku. Napsat si, co říci a naučit se to nazpaměť.
  • Pohlavnost je rozvinutá. Je třeba ji ovládnout.
  • Je důležité být doma hodný. Doma řádit je zlé.
  • Člověk se nesmí vůbec vztekat vnitřně.
  • Vztek se neodstraní pomocí metta, nýbrž pomocí vnímání.

 

 

7. 11. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Nejdůležitější je odstranit vztek!
  • S kolektivem v zaměstnání i doma člověk musí splývat, a přesto si zachovat individualitu.
  • Nevztekání se na sobě vynutit.
  • Nesmí se všímat si chyb druhých. Druzí musí být pro mne dokonalí. » Nechtít, aby svět šel podle mne.

 

 

8. 11. 1973 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Rozhodnout se absolutně se nezlobit.
  • Nezlobit se je 1. věc, od které nutno začít. Ovšem také je třeba vnímat.
  • Maminka se od viny úplně očistila. Vina leží jenom na mně.
  • Řešitelné to je (s tím vztekem).
  • Nestačí koukat kolem sebe, ale nutno vnímat.
  • Pan KM chtěl, abych to správně pochopil. Bohužel se tak nestalo, a to v důsledku karmy, která to nepřipustila.
  • Když se člověk zbaví nějaké vlastnosti, vyhloubí se v mozku náhle nový závit. To se projeví píchnutím, které projede hlavou.

 

 

13. 1. 1974 – Nemojov

 

  • Nežádat na lidech, aby člověku vyhovovali, aby byli na něho hodní. Jen sám sebe ovládat. Být spokojený v sobě.
  • V zaměstnání možno být i přesčas.
  • Důležitá je proměna těla, změna jeho polarity, vyzařování. To trvá cca 20 let. Všechny „vyšší“ práce (fyzikální poznávání vesmíru apod.) jsou až druhotné, pozdější a netrvají tak dlouho.

 

 

19. 2. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Ovládat impulsy v bytosti, které nutí vybuchovat.
  • Nutná zdrženlivost.
  • Věci jsou vážné.

 

 

20. 2. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Cílem je sebeovládání.
  • Problém je mobilizovat se. Do pátku 22. 2. 1974 formulovat, co mobilizací rozumím a zeptat se, zda je správně pochopena.
  • V hathajóze se člověk mobilizuje tak, že si sedne do pozice a zvedá od nohou energii.
  • I při chůzi je nutno se mobilizovat.
  • V člověku musí překypovat energie. Pak se komplexy, pocitové ulpívání, stresy apod. snadněji setřesou. Žije se lehčeji.
  • Zaměstnání se má rychle pochopit a proniknout. Teprve, když si je člověk jist, že už vše zná a nemůže dále z vnějších důvodů, má si najít zaměstnání jiné.
  • V mystice je nutno stavět se k problémům. Pak má člověk práci a má se na co ptát. Nutno se takto ptát i pana JS.

 

 

22. 2. 1974 (pátek) – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Ve dveřích bytu manželů Fišarových jsem panu KM předal jeho drobnou práci strojopisně přepsanou naší maminkou. Přitom jsem však nebyl schopen navrhnout nějakou účinnou metodu, kterou bych měl dělat mobilizaci svých sil. V podstatě nic nefungovalo. Pan KM již mlčel. Myslím, že to byl poslední moment, kdy to pan KM se mnou vzdal.

 

 

23. 2. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • „Jsem teď jásavý?“ „Nejsem.“ A hned je problém, co dělat.
  • Uvědomováním si nohou nebo sezením v pozici se nezesiluje současný stav, pokud mysl není těkavá.
  • Když přijde vztek, uvědomovat si vší silou (intenzivně) nohy. I sexuální tlaky lze tímto způsobem potlačit.

 

 

28. 4. 1974 – Hradec Králové (u manželů Fišarových)

 

  • Jsem jako pan ES, neboť mám mozek sevřený v temnu.
  • Neumím se smát.
  • Proto mi doma říkají Kuba, že jsem „milý, jemný, úslužný a ušlechtilý“.
  • Nic nedělám.

 

 

Údaje o úmrtí pana KM a paní KL

 

  • Pan KM:

datum úmrtí:          4. 7. 1974

datum pohřbu:     10. 7. 1974

adresa hrobu Na Olšanech:

Olšanské hřbitovy, Vinohradská 2807/153C, 130 00  Praha 3 – Žižkov,

hřbitov IX, odd. 9, hrob č. 355

 

  • Paní KL:

datum úmrtí:          9. 6. 1975

datum pohřbu:     13. 6. 1975

adresa hrobu Na Olšanech:

Olšanské hřbitovy, Vinohradská 2807/153C, 130 00  Praha 3 – Žižkov,

hřbitov IX, odd. 9, hrob č. 355

 

 

— o —

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

zdání

(Nemo, 12. 11. 2020 3:52)

Jak správně odstranit nevědomost ? Možno použít nerozdělování ? Nebo se musí jít přes neviditelnou překážku ?

Re: zdání

(Pavel, 16. 8. 2022 20:51)

Nevědomost jak píše Robert musíme odstranit jednak tím,že se vnitřně zrekneme vnějšího světa...věci povrchní h a nedůležité,při zachování jistých vztahu,které jsou důležité k fungování ve světě,ale vnitřním přenastavenim hodnot,a nasměrování fo nitra dke nauky K.M...

Re: zdání

(Kadio, 8. 10. 2022 2:00)

Neo, písali sme si pred rokmi už na túto tému, už si učite nevzpomínaš. Dokonca raz odpovedal aj človek zasvätený do náuky - ak by si pozrel do webového archívu na stránky astrolab.cz, stále by si to tam našiel. Dostaneš sa do neho ale len cez knižnicu v Prahe.

Trocha sa čudujem, že si to sám nepostrehol. Ale ono je to aj logické. V tých vyšších stavoch ktoré si vnímal, žiadne JA resp stotožňovanie nieje. Sám si mi to písal, že tam nieje čo odstraňovať. Lenže toto je ten problém, tam "hore" ten "JA stav" v mysli nieje, vyzerá to všetko (v mentálnej rovine) pohodička, klídeček, akoby už nič nebolo potrebné. Ale to, čo sa človeku deje na podvedomí, je pekne krásne zastrčené. A hoci sa zdá že všetko je nádherné a vlastne nieje čo riešiť, pravdou je opak. To je práve ten veľmi hlboký omyl ľudí, že meditácia sama o sebe vedie k riešeniu. Stavy sú super, len či skutočne vedú k tomu, čo človek očakáva. U mnohých sa rieši len mentálna rovina. Potom idú do duchovna len cez mentál, cestou zhora (a ešte aj takáto cesta nemá všetky podmienky, ktoré by to potrebovalo, aj o tom píše Květoslav Minařík). V rovine energetiky tela potom všetko beží svojou cestou, síce mentálne sa človek vyšvihol niekde hore, roztrhol svoju bytosť, a duchom sa vznáša v "stavoch". Sám som si tie stavy zažil.

V "stavoch" som po určitej dobe postrehol, že taká "práca na sebe", každé spracovanie nejakého dojmu je potom jak u "blbých na dvorku". Z podvedomia neustále vyvierali beztak podnety, a nech som použil neviem aké ostré sústredenie, nebol som schopný v mentále vypátrať, čo alebo prečo sa to deje. To čo sa tam objavilo, nezdalo sa, že by malo príčinu. Začalo sa to javiť nie ako príčina, ale ako dôsledok niečoho, čo v mentále neviem zistiť alebo tam jednoducho nieje. Prečo tie podnety, nespokojnosť, a reakcie vznikajú aj keď mentál je čistý a "bez JA". Išiel som si hlavu "usústrediť", nevidel som príčinu.
Takže znova a znova som všetko čistil a pozoroval v čo najširšom zmysle, čo sa deje, až som postupne zahrnul aj telo. Až tu sa ukázalo, čo sa deje. U pozorovania reakcie fyzického tela som postrehol, že síce myseľ bola vyčistená, ale VO FYZICKOM TELE NAPATIA ZOSTÁVALI. Po nejakej dobe som vyporozoval, že si uvedomil, že myseľ čistím, ale v tele napätie pokračuje - toto mi zlikvidovať v tom čase nešlo. A toto mi prišiel ako nie správny smer, veď človek má mať celú bytosť pod kontrolou! Aj v týchto "stavoch" tam niekde vznikal prúd príčin, príčiny neboli odstránené, v tele napätie zostávalo naďalej, len utlmené. Preto som sa vzdal týchto "nie ľudských stavov", stavov "bez ja", a doslova utekal znova do sveta opakovať lekciu, zistiť si, kde bol problém. Vrátiť sa, a zistiť, čo som zanedbal, kde som urobil chybu. A hádaj, kde som našiel riešenie.
Veľmi by som želal celému Vesmíru, aby si zistil správny smer. Videl som, ak človek má stále "nosič", on si síce program vypne, ale ten program, jeho podstata, je v bytosti stále uložená, na fyzikálnej úrovni, napätia.
Je zaujímavé, že o napätiach sa píše aj nejaký žiak v jednom liste Josefovi Studenom.

Re: zdání

(Robert, 14. 11. 2020 6:19)

Nejlépe podle pravidel Květoslavovy nauky odstranit příčiny nevědomosti, tj. zaujetí vnějším světem a vyhraňující se jáství.
Robert

zdislava

(mostecký, 1. 12. 2015 15:40)

Všechny zápisy vykreslují v bodech cestu,kterou vždy Mistr nabízel.Neznal jsem jej osobně,ale hluboce vnitřně mne naprosto přesvědčil až k tomu, že mne tato cesta jako jediná oslovila.
Ona poznámka o zlobení,vztekání,to jsou perly,ostatně jako vše ostatní.Jen onu cestu bez diskuze nastoupit a to v této ukřičené,neklidné,nejisté,zkrátka podivné době. Díky!